Известие

Collapse
No announcement yet.

За тия дето са си резнали пин 15....

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    не си хабете нервите!днес правих тоя номер на едно пежо 406. вдигнах дясното колело вкл. осцилоскопа и ооооооо! постоянно напрежение от 5в./пет/ а не 0.05в.!не работи . сигнала трябва да е с правоъгълни импулси като на датчик хол.
    не съм баш спец в тая област ,но се справям. нека баш спецовете се произнесат!

    Comment


    • #47
      моля , пратете снимки! Ако е възможно!

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от nellavy Покажи съобщение
        kolega, az 6te ti nameria osciloskop koito se vyrzva kym laptop i pravi snimki na procesite.... i alfa, koiato v momenta ne si klati oborotite....kaji koga iska6 da pravim eksperimenta i ....i nai-ve4e izvodite.
        Първоначално публикувано от Доко Покажи съобщение
        Ела утре на срещата и ще се разберете В 17.00 на паркинга зад Автото Ако не вали ще си мерите
        Да. Най-добре на срещата. Средното ми образование е Микропроцесорна техника така че тия импулси ги познавам до болка. Плюс това на едно рено съм експериментирал с делене то им и изчистването им от смущения ( Тригер на Шмит ) ако има и друг запознат.

        При моите опити се получаваха смущения ( импулсите не бяха точно правоъгълни ) и оборотомера направо откачаше . Та затова си мисля че клатенето на обороти може да е свързано със смущения....

        Ако не можеш да дойдеш на срещата - 0883342193 Иван
        Звънни да се разберем.....

        Първоначално публикувано от rudoni Покажи съобщение
        не си хабете нервите!днес правих тоя номер на едно пежо 406. вдигнах дясното колело вкл. осцилоскопа и ооооооо! постоянно напрежение от 5в./пет/ а не 0.05в.!не работи . сигнала трябва да е с правоъгълни импулси като на датчик хол.
        не съм баш спец в тая област ,но се справям. нека баш спецовете се произнесат!
        Колега 5 волта е захранването на TTL елементите. Ако не си хванал грешно краче то значи елемента окъсява и е опасно за ЕКУ-то. Управляващия сигнал е дори под 1 волт
        Last edited by XaBu4ko; d.m.y г., 22:42.
        Alfa Romeo 155 1.8 8v '95 - Ex ... Alfa Romeo 156 2.0 TS '99 - Ex ...
        Alfa Romeo 156 SW Facelift 2.4 JTD M-JET 20v '04 +++
        Alfa Romeo GTV Phase 1 2.0 20v Тurbo '95 + Още едно 2.0 ТС ....

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от XaBu4ko Покажи съобщение
          Да. Най-добре на срещата. Средното ми образование е Микропроцесорна техника така че тия импулси ги познавам до болка. Плюс това на едно рено съм експериментирал с делене то им и изчистването им от смущения ( Тригер на Шмит ) ако има и друг запознат.

          При моите опити се получаваха смущения ( импулсите не бяха точно правоъгълни ) и оборотомера направо откачаше . Та затова си мисля че клатенето на обороти може да е свързано със смущения....

          Ако не можеш да дойдеш на срещата - 0883342193 Иван
          Звънни да се разберем.....
          Направете и малко снимки , ако се съберете утре ,аз ще ви снимам с тел. Ако не мерите, поне на по бира

          Comment


          • #50
            След справка с дебелите книги излезе че при стандартен TTL Елемент Ниския вход е поне 0.2 волта до 0.8 волта ( трябва да има ток дори и като е на място ) и високия вход е от 2 волта нататък....... демек в движение трябва да има 2 волта поне
            Alfa Romeo 155 1.8 8v '95 - Ex ... Alfa Romeo 156 2.0 TS '99 - Ex ...
            Alfa Romeo 156 SW Facelift 2.4 JTD M-JET 20v '04 +++
            Alfa Romeo GTV Phase 1 2.0 20v Тurbo '95 + Още едно 2.0 ТС ....

            Comment


            • #51
              Странно

              Колега, ток, напрежение, това са 2 съвсем различни понятия. Точно пък в TTL ток, където входовете са високоомни??? Това, че изкарва някакви минимални волтове, както каза колегата, показва, че сигналът е най-вероятно импулсен. И как така ще мерите ТОК на пин? Амаче бъркотия настана. Взимайте осцилоскоп и това е.
              Alfa Romeo 156 2.0 '99 Selespeed
              ALFA- Always Looking For Assistance

              Comment


              • #52
                ОК...утре ще ти звънна към 15.30ч.

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от Sam76 Покажи съобщение
                  Колега, ток, напрежение, това са 2 съвсем различни понятия. Точно пък в TTL ток, където входовете са високоомни??? Това, че изкарва някакви минимални волтове, както каза колегата, показва, че сигналът е най-вероятно импулсен. И как така ще мерите ТОК на пин? Амаче бъркотия настана. Взимайте осцилоскоп и това е.
                  Абе колега нали като има напрежение ще има и ток бре, то тва нещо има консумация дори и минимална и ако не пуснеш достатъчно ТОК ( I ) към входа на ТТL-а няма въобще да захапе.

                  И аз съм на мнение че напрежение няма смисъл да се мери с уред...... утре ще видим какво ще стане

                  Първоначално публикувано от nellavy Покажи съобщение
                  ОК...утре ще ти звънна към 15.30ч.
                  Колега на лекции съм така че ако не вдигна , към 4 ще ти се обадя. Ама най вероятно ще вдигна
                  Last edited by XaBu4ko; d.m.y г., 01:19.
                  Alfa Romeo 155 1.8 8v '95 - Ex ... Alfa Romeo 156 2.0 TS '99 - Ex ...
                  Alfa Romeo 156 SW Facelift 2.4 JTD M-JET 20v '04 +++
                  Alfa Romeo GTV Phase 1 2.0 20v Тurbo '95 + Още едно 2.0 ТС ....

                  Comment


                  • #54
                    Пишете крайните резултати....
                    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                    Comment


                    • #55
                      Абе колега нали като има напрежение ще има и ток бре, то тва нещо има консумация дори и минимална и ако не пуснеш достатъчно ТОК ( I ) към входа на ТТL-а няма въобще да захапе.

                      И аз съм на мнение че напрежение няма смисъл да се мери с уред...... утре ще видим какво ще стане

                      Ами не колега, ако има напрежение, няма нужда да има ток . Ще има ток, ако има консумация. Но TTL е с ниска консумация, защото се управляват високоомни входове на полеви транзистори- напрежение gate-source на транзистор, който е отново казвам високоомен. И друго, ако искате да мерите какъвто и да е ток е нормално (да се чете задължително)да се закачите последователно на веригата. Напрежение се мери успоредно на веригата. Абе идеята ми е да знаето какво точно искате да измерите и моля ви, не бързайте с изводите, пускайте резултатите да ги видим, ако може. Направо ми се иска и аз да дойда... Поздрави и успех!
                      Alfa Romeo 156 2.0 '99 Selespeed
                      ALFA- Always Looking For Assistance

                      Comment


                      • #56
                        Резултатите са следните:
                        От 15 пин когато колата е на място излизат около 13 волта.
                        Когато тръгнеш от пин-а излизат перфектни правоъгълни импулси с ниско ниво около 0-1 волт и високо ниво 13-14 волта.
                        Когато осцилоскопа беше закачен колата не клатеше обороти!
                        Когато го откачихме се появи леко колебание.... Ама леко.
                        Та проблема може да е от лоша връзка някъде по кабелите.....
                        Или смущения по-нататък в мрежата.... Идеята е да закачим едно капацитетче от порядъка на 1-2 нано фарада да обира смущенията та да видим какво ще стане...
                        Аз тия дни ще проследя внимателно системата и ще почистя всички букси.
                        Alfa Romeo 155 1.8 8v '95 - Ex ... Alfa Romeo 156 2.0 TS '99 - Ex ...
                        Alfa Romeo 156 SW Facelift 2.4 JTD M-JET 20v '04 +++
                        Alfa Romeo GTV Phase 1 2.0 20v Тurbo '95 + Още едно 2.0 ТС ....

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от XaBu4ko Покажи съобщение
                          Резултатите са следните:
                          От 15 пин когато колата е на място излизат около 13 волта.
                          Когато тръгнеш от пин-а излизат перфектни правоъгълни импулси с ниско ниво около 0-1 волт и високо ниво 13-14 волта.
                          Когато осцилоскопа беше закачен колата не клатеше обороти!
                          Когато го откачихме се появи леко колебание.... Ама леко.
                          за каква кола става въпрос - такава дето клати или такава дето не клати
                          как измери напрежението на място че е 13V (при закачен извод към компа или само на отакачения извод от километража)
                          Със осцилоскопа или с уред
                          Питам защото при мен беше 0V, на място, измерено с уред, и при откачен извод към компа

                          По това което си измерил излиза че нормалното ниво е високо а при движение се накъсва на импулси
                          Alfa Romeo 156 1.8 T.SPARK

                          Comment


                          • #58
                            браво!ама аз какво писах по горе-при измерване в движение при мен показва 5v и сигнала трябва да е импулсен.при мен не работеше и за това бе 5v.измерванията правих директно на датчика на ск.кутия.обикновен датчик хол с редуктор.това за смущенията е много добре , но кой ги прави?лоши връзки или избила бобина?за бобината не се смейте защото 2 пъти ремонтирах интерфейс от теч на високото напр. по масата на колата и от там доста неприятности!това бе с друга марка!иначе колата си върви с малки претрисания ,но не и на 3 цилиндъра.Та думата ми е ако някоя бобина прави тази магария?малко трудно ше се проверят ,но ще пробвам в най скоро време!/колата е на приятел аз съм с друга марка/

                            Comment


                            • #59
                              Първоначално публикувано от rudoni Покажи съобщение
                              измерванията правих директно на датчика на ск.кутия.обикновен датчик хол с редуктор./
                              Да уточним: При алфа 156 няма датчик на скоростна кутия.
                              Alfa Romeo 156 1.8 T.SPARK

                              Comment


                              • #60
                                Първоначално публикувано от n_netov Покажи съобщение
                                Да уточним: При алфа 156 няма датчик на скоростна кутия.
                                Аз гледам че се мота някакъв точно над пробката за наливане на маслото на ск. кутия....той за какво е?????
                                Скорост?
                                "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                                F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                                Comment

                                Working...
                                X